Interview van Marie-Christie met Pascale van Betiquette

Interview van Marie-Christie met Pascale van Betiquette

Een tijdje geleden is Pascale van Betiquette op bezoek geweest bij ons op de zaak. Pascale kwam langs voor een interview met Marie-Christie onder het genot van een kop koffie. 
Hieronder leest u het stuk voor Pascale haar blog “Gastvrije kop koffie”.

 

Kristels Fashion, leverancier voor bedrijfskleding voor alle sectoren. De website opent met deze zin en biedt een kijkje in de kledingwereld van zorg en automotive tot beveiliging en wegenbouw. Ik heb afgesproken in de showroom met Marie Christie Eijffert – van Groeninge, oprichter en directeur van dit familiebedrijf, sinds 1994.

 

Marie Christie is mijn contactpersoon geweest bij een groots kledingtraject in de zorgsector, een paar jaar geleden. De lijnen waren kort, we wisten elkaar snel te vinden en de communicatie was transparant, heel prettig. Ze zegt daar zelf over: “onze core business is niet zozeer het product, maar de communicatie eromheen. Ontzorging en dienstverlening start al wanneer de klant een hulpvraag stelt. Stapsgewijs bouwen we aan tevredenheid bij alle gebruikers.”

 

Ik herken zeker de term ontzorging; het project waar ik bij betrokken was bestond uit een divers assortiment bedrijfskleding met vele uitzonderingen. Kristels Fashion creëerde orde in de spreekwoordelijke chaos! Ze levert eigenlijk een ‘all inclusive’ formule, met daarbinnen alle denkbare mogelijkheden op maat. “Onze service reikt ver” vertelt ze trots, “we zijn dan misschien niet de goedkoopste, maar onze dienstverlenende werkwijze is goud waard. Bovendien gaan we mee in de actuele mode, maar we zullen nooit de functionaliteit uit het oog te verliezen!”

 

Ook over de kracht van het familiebedrijf is Marie Christie heel duidelijk. “We doen het samen, maar hebben wel een duidelijke rolverdeling. Continue werken we aan relatiebeheer, we stimuleren groei en vieren samen het met het hele team successen. Hoe fantastisch is het wanneer je als familiebedrijf uit Tilburg een grote Europese aanbesteding wint!” Zo ontspannen als ze er nu bij zit, zo probeert ze zich ook te profileren naar haar team; ‘Heb het samen leuk!’, is haar devies. Ze legt de lat hoog, vraagt daarbij veel van zichzelf en van haar omgeving. Maar haar uitstraling vertelt ook hoe ze zich voelt, en is het goed dan geeft ze ook heel veel terug.

 

Met zo’n devies kan het niet anders dan dat gastvrijheid ook een grote rol speelt binnen de organisatie.
Marie Christie noemt een mooi voorbeeld: ”Kleding passen is niet altijd leuk. Wij proberen een omgeving te creëren die prettig en warm is, zodat mensen zich op hun gemak gaan voelen. Dat betekent een hele ruime paskamer met een afsluitbare deur en Carpe Diem behang. Een flesje water voor onderweg staat al klaar.”

 

Mooi om te zien dat de afstand die er soms tussen opdrachtgever en gebruiker is op deze manier klein gemaakt wordt; het draait om mensen, zij staan centraal.

 

Dankjewel Marie Christie, dat je me een blik gegund hebt in jouw wereld. De gastvrijheid van Kristels Fashion is groot, en de koffie heerlijk!